Δευτέρα, 8 Σεπτεμβρίου 2014

ΑΥΤΟΙ ΜΑΘΑΜΕ ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΓΙΑ ΕΜΑΣ. ΕΜΕΙΣ ΞΕΡΟΥΜΕ;

Αφορμή η σημερινή συνάντησή μας στον Πολύγυρο (8 Σεπτεμβρίου 2014) με τη Σχολική Σύμβουλο και τον Δ/ντή Εκπαίδευσης.
 
Ας αρχίσουμε, όμως, από κάτι που ίσως διέφυγε της προσοχής σας καθώς συνέβη εντός του θέρους και θα μας οδηγήσει σε μια σοβαρότερη αναζήτηση. Πιθανώς να το διαβάσατε στα γνωστά εκπαιδευτικά site, αλλά επιτρέψτε μου να σας δείξω και το σχετικό βίντεο. Πρόκειται για τον πρώην (πλέον) Υφυπουργό Παιδείας Κώστα Κουκοδήμο, σε συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή, στις 31 Ιουλίου 2014, όπου μιλώντας για το μάθημα της Γυμναστικής, δημοσιοποίησε φωναχτά τις σκέψεις του για την Προσχολική Αγωγή. Αξίζει να σημειώσουμε πως ΚΑΝΕΝΑΣ βουλευτής που συμμετείχε στην επιτροπή δεν του υπέδειξε το ολίσθημα, το οποίο αναγνώρισε με καθυστέρηση ημερών, μετά τις αντιδράσεις της Ομοσπονδίας μας.

Θαυμάστε την πλέον επίσημη εκπαιδευτική πολιτική αντίληψη για την Προσχολική Αγωγή της ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ.


Ένα μήνα αργότερα ο Υφυπουργός Κ.Κουκοδήμος υπέβαλλε την παραίτησή του για ''προσωπικούς λόγους''.
 
Σήμερα, αν προσέξατε, ο Δ/ντής Εκπαίδευσης ξεκίνησε τον χαιρετισμό του εξαίροντας τη σημασία της προσχολικής αγωγής, ''εν αντιθέσει με άλλες φωνές που υποβαθμίζουν το ρόλο κλπ''. Άρα για όσους δεν το αντιλήφθηκαν εκείνη την ώρα, το βίντεο σηματοδοτεί το ποιοι δεν αντιλαμβάνονται τι ακριβώς γίνεται στα νηπιαγωγεία!
 
Εμείς, όμως, τι ακριβώς πιστεύουμε για το ρόλο μας; Πότε θα αποφασίσουμε να ξεπεράσουμε τον εαυτό μας και να συζητήσουμε για τον επιστημονικό και επαγγελματικό μας ρόλο, τις προοπτικές μας, την εξέλιξή μας; Έως πότε θα παίζουμε κρυφτούλι με το μέλλον μας; Έως πότε θα επιτρέπουμε στην ευρεία κοινωνική μάζα και στους Κυβερνώντες ανεύθυνα να υποβαθμίζουν το ρόλο και το έργο μας; Έως πότε θα μένουμε ανενεργοί από εξελίξεις, από διαβουλεύσεις, ακόμα και από την άμεση πολιτική σκηνή; Έως πότε θα ανεχόμαστε να υπάρχει μια σχολική σύμβουλος για έναν νομό σαν την Χαλκιδική; Έως πότε θα ανεχόμαστε να έχουμε σε τάξεις ολοημέρων των 40τ.μ. 25 και πλέον μαθητές; Έως πότε θα κρύβουμε την ανεπάρκεια της πολιτείας σε φροντίδα και πίστη για την προσχολική αγωγή δίνοντας λίστες υλικών στους γονείς; Έως πότε θα δεχόμαστε αδιαμαρτύρητα να κάνουμε τους τραπεζοκόμους; Στο συγκεκριμένο θέμα τοποθετήθηκα και πέρσι, σχετική ανάρτηση εδώ. Θα μπορούσα να συνεχίσω με δεκάδες ερωτήματα, αλλά δεν κάνει διαφορά. 
 
Αυτό που κάνει διαφορά είναι η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ. Οφείλουμε να ξαναδούμε το ''ποιοι είμαστε και τι κάνουμε''. Οφείλουμε να πείσουμε την κοινωνία και κατ' επέκταση την πολιτεία πως ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΙ. Αρκεί πρώτα να το πιστέψουμε και οι ίδιοι. 
 
Ευχαριστώ τη συναδέλφισσα Ξένια που μου αφιέρωσε τους προβληματισμούς της βρίσκοντας κοινό πεδίο με τους δικούς μου.

Ουδατζής Νίκος
ΠΕ60 Νηπιαγωγός
2ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Ν.Μαρμαρά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου