Κυριακή, 7 Απριλίου 2013

ΜΗΝ ΡΩΤΑΣ ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΧΤΥΠΑΕΙ Η ΚΑΜΠΑΝΑ! ΧΤΥΠΑΕΙ ΓΙΑ ΣΕΝΑ.

Οι προθέσεις πλέον μετατρέπονται σε νόμους. Ξεχάστε την επαγγελματική σας υπόσταση όπως την γνωρίζατε. Ξεχάστε οτιδήποτε γνωρίζατε ως δεδομένο ή "κόκκινη γραμμή" ανοχής και υποχωρητικότητας των πολιτικών εκπροσώπων μας. Μόνο τυχαία δεν ήταν εξάλλου η πρόσφατη σφοδρή τηλεοπτική επίθεση εναντίον μας, κατά την οποία το κοινό αίσθημα προκλήθηκε όταν πληροφορήθηκε πως υπάρχουν "5.000 ψυχικά ασθενείς εκπαιδευτικοί" που επιβαρύνουν τον, κατά τ' άλλα, υγιή προϋπολογισμό του ελληνικού κράτους. Επιβαρύνουν με την ασθένειά τους τις δυνατότητες ανάπτυξης του κοινωνικού κράτους, ενίσχυσης της παιδείας, της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, των πολιτικών εργασίας και ανάπτυξης. Φταίνε αυτοί, οι "ψυχικά ασθενείς" εκπαιδευτικοί, που οι συντάξεις συρρικνώνονται και οι απολύσεις μεγεθύνονται. Στην πυρά λοιπόν!

Μα και πάλι οι αριθμοί δεν βγαίνουν. Και πάλι πρέπει να "διώξουν" μερικές χιλιάδες "ψυχικά υγιών" εκπαιδευτικών για να ικανοποιηθεί η επιταγή της τρόϊκας. Πόσο αστείο είναι το σενάριο του "καλού" και του "κακού" αστυνομικού που διαδραματίζεται όλη την εβδομάδα. Πόσο υποκριτική είναι η στάση όσων δηλώνουν "άρνηση" υπογραφής απολύσεων, μεταθέτοντας την ευθύνη σε περισσότερο "πρόθυμους" τεχνοκράτες. Φτωχό και χιλιοπαιγμένο το σενάριο, αλλά πάντα "πιάνει". Μην μπερδεύεστε όμως! Οι αντιρρησίες είναι που νομοθέτησαν τις πειθαρχικές και διοικητικές διώξεις μας, τη διαθεσιμότητα κλπ. αλλά τώρα γίνονται αυτόκλητοι δήθεν υπερασπιστές μας! Νέα ήθη; Μπα. Παλιάς κοπής πολιτικάντικες τακτικές.

Έγραψα για το "σχολείο του μέλλοντος", αναλύοντας παραμέτρους του υπό διαμόρφωση επαγγελματικού μας status. Ήδη η νέα πραγματικότητα ξεδιπλώνεται μπροστά μας.

Συνεχίζω να υποστηρίζω πως η επικείμενη "αξιολόγηση" κακώς έχει αντιμετωπιστεί ως η αιχμή του δόρατος, καθώς αποτελεί μια μόνο παράμετρο της επικείμενης ΕΞΟΝΤΩΣΗΣ ΜΑΣ. Προχθές ήρθε επίσημα και η επικείμενη κατάργηση οργανικότητας και η συγχώνευση σχολείων. Υπάρχουν ακόμα εκείνοι οι ΑΠΙΘΑΝΟΙ ΤΥΠΟΙ που λέγανε τους τελευταίους πέντε περίπου μήνες πως δεν θα προχωρήσει το Υπουργείο τελικά στις ρυθμίσεις κλπ. Αυτοί οι ΑΠΙΘΑΝΟΙ ΤΥΠΟΙ συνάδελφοι και είναι το τραγικότερο, λειτουργούσαν συχνά εντός συνδικαλιστικών οργάνων (!) και ουσιαστικά έκαναν τους "λαγούς" της ύπνωσης που επικράτησε.

Ζήτησε λοιπόν το υπουργείο άμεσα να αποστείλουν οι Περιφέρειες Εκπαίδευσης τα στοιχεία των σχολείων επικαιροποιημένα ως προς τη ρύθμιση "κάθε τάξη 25 παιδιά".  Χρειάζονται και άλλες αποδείξεις πως θα καταργηθούν οργανικές θέσεις; Χρειάζονται ανάλυση για να καταλάβουν όλοι πως ο Δούρειος Ίππος των απολύσεων και των εκπαιδευτικών alla cart ισχυροποιείται;

1ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ (πραγματικό από το Νομό Χαλκιδικής).
Συστεγαζόμενα Νηπιαγωγεία 35ο και 45ο:
α) 35ο με ένα κλασικό τμήμα και ένα ολοήμερο. Το κλασικό έχει 9 νήπια και 8 προνήπια, ενώ το Ολοήμερο 7 νήπια και 9 προνήπια. Σύνολο μαθητών 33.
β) 45ο Νηπιαγωγείο με ένα κλασικό τμήμα και ένα ολοήμερο. Το κλασικό έχει 8 νήπια και 9 προνήπια και το Ολοήμερο 9 νήπια και 8 προνήπια. Σύνολο μαθητών: 34.
Σύνολο υπηρετούντων νηπιαγωγών: 6 (2 στα κλασικά τμήματα και 4 στα ολοήμερα τμήματα).
Η υποχρέωση του κράτους για την προσχολική αγωγή είναι μονοετής ας μην το ξεχνάμε. Άρα, με μια συγχώνευση σχολικών μονάδων έχουμε το Νέο Σχολείο, ας το πούμε 99ο Νηπιαγωγείο Άνω Ραχούλας. Τί θα έχει αυτό το 99ο Νηπιαγωγείο Άνω Ραχούλας;
Α) 2 κλασικά τμήματα με 16 και 17 παιδιά αντίστοιχα (Όλοι ικανοποιημένοι αφού ο αριθμός φαίνεται παιδαγωγικά super)
Β) 1 ολοήμερο τμήμα με 16 παιδιά
Κατά συνέπεια θα έχει χαθεί ένα ολοήμερο νηπιαγωγείο και 2 οργανικές θέσεις. Το ότι δεν θα φοιτήσουν τα προνήπια σε κρατική δομή προσχολικής αγωγής είναι ήσσονος σημασίας, γιατί αν ήταν πρώτιστης προφανώς θα είχε νομοθετηθεί η ΔΙΕΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. Εξάλλου, πάντα υπάρχει και πεδίον δόξης λαμπρό για τους ιδιώτες να καλύψουν τις ανάγκες εκεί που το κράτος αδυνατεί!!!

2ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:
Σε όλα τα αστικά κέντρα, καθ΄ όσον ο maximum αριθμός παιδιών ανά τάξη ορίζεται σε 25 παιδιών, αλλά λίγα σχολεία πράγματι έχουν 25, σημαίνει πως θα βγουν υπεράριθμα παιδιά που θα διαμοιραστούν στα όμορα σχολεία της γειτονιάς ή του Δήμου, ώστε κάθε τάξη να φτάσει τα 25 παιδιά. Είναι τόσο απλό και εύπεπτο ώστε στο όνομα της ''προσαρμογής" και της "ορθολογικότερης ανακατανομής" λίγοι θα διαμαρτυρηθούν. Εξάλλου, υπενθυμίζω τη συνέντευξη του Υπουργού στην ανάρτηση της 16ης Οκτωβρίου 2012 στον Ν.Χατζηνικολάου, όπου έκανε λόγο για μετακινήσεις...

ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΧΤΥΠΑΕΙ Η ΚΑΜΠΑΝΑ ΛΟΙΠΟΝ;
α) Για το σύνολο των εκπαιδευτικών μόνιμων και αναπληρωτών. Η οργανικότητα, δηλαδή η προσωποπαγής θέση θα πάψει να υφίσταται, και η υπηρεσία θα προσφέρει στους μόνιμους θέσεις ανοικτές προς κάλυψη. Ξεχάστε τα "έχω οργανική στη Χαλκιδική". Οι "καλύτεροι" (μέσω αξιολόγησης και ατομικού φακέλου) θα βρίσκονται στα υψηλότερα αξιολογημένα σχολεία και οι "χειρότεροι" στα χαμηλότερα αξιολογημένα σχολεία. Αναρωτιέται κανένας ποιά σχολεία θα αξιολογηθούν χαμηλότερα; Η κοινωνιολογία της εκπαίδευσης, εδώ και πενήντα χρόνια έχει καταθέσει τεκμηριωμένα στοιχεία, όπως επίσης και για το ποιες κοινωνικές τάξεις θα πληγούν περισσότερο από τη συνολική υποβάθμιση της εκπαίδευσης.
β) Εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων θα βγουν άμεσα σε ''υπεραριθμία" καλύπτοντας τις προσφερόμενες θέσεις της υπηρεσίας ανά την Ελλάδα. Δεν δέχεσαι να πας; Παραιτήσου! Επόμενος.
γ) Οι αναπληρωτές τέλος. Δεν θα χρειάζονται εξάλλου, μετά την ανακατανομή των οργανικών θέσεων.
δ) Διαγωνισμός ΑΣΕΠ φέτος ή το αργότερο το 2014. Διαφωνώ με όσους βλέπουν αδιοριστία συναδέλφων. Θα κάνει το Υπουργείο ΑΣΕΠ για να πάρουν τους "καλύτερους" μιας και θα διώξουν τους "χειρότερους" μέσω της αξιολόγησης. Η κοινή γνώμη, με την όποια ενημέρωση έχει, αλλά και οι πολιτικοί μας εκπρόσωποι στο όνομα της "επιλογής των αρίστων" θα καλύψουν τις κενούμενες θέσεις των "άχρηστων" με έναν διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Όχι με numerus clausus (προσδιορισμένος αριθμός προς πρόσληψη) φυσικά, αλλά ιεραρχώντας υποψήφιους για δύο ή τρία χρόνια προκειμένου να αντλεί σύμφωνα με τις ανάγκες της εκπαίδευσης.

Το "νέο σχολείο" θα έχει τη μορφή του ευέλικτου, ευκαιριακού, πειθαρχημένου στις απαιτήσεις της δημοσιονομικής πολιτικής, δίχως παιδαγωγικές αρχές, σεβασμό στην προσωπικότητα εκπαιδευόμενου και διδακτικού προσωπικού. Είναι δικό μας χρέος να ενημερώσουμε τις τοπικές κοινωνίες, να συναντήσουμε τους θεσμικούς τοπικούς πολιτικούς και κοινωνικούς φορείς, να οργανώσουμε την αντίστασή μας, εφόσον συμφωνήσουμε πως πρέπει να αντισταθούμε. Είναι ανάγκη να συγκληθεί άμεσα σε έκτακτη συνεδρίαση το Δ.Σ. του Συλλόγου με μοναδικό θέμα την κυβερνητική "εκπαιδευτική πολιτική". Αύριο Δευτέρα 8 Απριλίου 2013 θα καταθέσω το έγγραφο στον Πρόεδρο και τον Γραμματέα του Δ.Σ. προς ενέργεια. Είναι κρίσιμο να τοποθετηθούμε πολιτικά απέναντι στο σύνολο της εκπαιδευτικής πολιτικής. Είναι τουλάχιστον αστείο να συζητάμε για 3ωρες στάσεις εργασίας απέναντι στην πιο αυταρχική εκπαιδευτική πολιτική των τελευταίων 20 ετών. Για άλλη μια φορά με σφενδόνες κάνουμε αντεπίθεση σε κανόνια. Μετά την τοποθέτηση των μελών του Δ.Σ. προτείνω να συγκληθεί έκτακτη Γενική Συνέλευση με μοναδικό θέμα την επαγγελματική και προσωπική μας υπόσταση και διαδικασίες ανατροπής της υφιστάμενης εκπαιδευτικής πολιτικής. 

Για όσους δεν έλαβαν γνώση του εγγράφου για την οργανικότητα...

ΘΕΜΑ: "Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2013-2014"

Από ελέγχους που έχουν διεξαχθεί στα καταχωρημένα στοιχεία του Ηλεκτρονικού Συστήματος καταγραφής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (survey), έχει διαπιστωθεί ότι μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένη οργανικότητα, η οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό που έχει στο ενεργητικό της. Ενόψει της έκδοσης Υπουργικών Αποφάσεων σχολικών μεταβολών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σας αποστέλλουμε πίνακες Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων των περιοχών ευθύνης σας και παρακαλούμε για τις απόψεις σας σχετικά με την οργανικότητά τους.
Ειδικότερα, στους πίνακες εμφανίζεται η κάθε σχολική μονάδα με την οργανικότητα και το μαθητικό δυναμικό όπως δηλώνεται στο Ηλεκτρονικό Σύστημα Καταγραφής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας (survey) καθώς και στήλη με το τι οργανικότητα θα έπρεπε να έχει κάθε σχολική μονάδα βάσει του μαθητικού της δυναμικού.
Επειδή είστε βαθύτεροι γνώστες της κατάστασης των σχολικών μονάδων της περιοχής σας, και των ειδικότερων συνθηκών που τις περιβάλλουν, παρακαλούμε όπως έχουμε την άποψή σας για την οργανικότητα κάθε σχολικής μονάδας καθώς και τυχόν παρατηρήσεις σας.
Παρακαλούμε όπως αποστείλετε συμπληρωμένους τους πίνακες μέχρι την Παρασκευή 05-04-2013 στην ηλεκτρονική διεύθυνση ...'' 

Μην ρωτάς για ποιόν χτυπάει η καμπάνα. Χτυπάει για σένα, για μένα, για όλους ΜΑΣ. 

Ουδατζής Νίκος
ΠΕ60 Νηπιαγωγών
2ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Ν.Μαρμαρά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου