Δευτέρα, 22 Απριλίου 2013

Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ - ΜΕΡΟΣ Β΄

Με σημαντική καθυστέρηση, από το Μέρος Α΄ στις 24/3/2013, καθώς μεσολάβησαν αρκετά ενδιαφέροντα γεγονότα στην εκπαιδευτική πολιτική προθέσεων της κυβέρνησης, αλλά και στο Δ.Σ. του πρωτοβάθμιου οργάνου μας, επανέρχομαι με το Μέρος Β΄. 
Αφορμή για τις αναρτήσεις σχετικά με τις αντιλήψεις των βουλευτών για τους εκπαιδευτικούς ήταν μια σειρά από γεγονότα:
1) Εμφανής απουσία προσδιορισμένης εκπαιδευτικής πολιτικής εντός των κομμάτων, κυρίως των "κυβερνητικών". Εκτός ίσως της Νέας Δημοκρατίας, δύσκολα μπορεί κάποιος να προσδιορίσει με σαφήνεια μια δεδομένη εκπαιδευτική πολιτική πρόταση που τίθεται από το επίπεδο των προθέσεων στο επίπεδο της πράξης. 
2) Ενημέρωση των συναδέλφων για το πως δημιουργείται η αρνητική κοινωνική αναπαράσταση εναντίον μας και πως ενδυναμώνεται η "ανθρωποφαγική" αντίληψη για τους εκπαιδευτικούς. 
3) Να γνωρίσουν ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ οι "μαθουσάλες" συνδικαλιστές ΠΟΙΟΙ πραγματικά εχθρεύονται τους εκπαιδευτικούς και το συνδικαλιστικό κίνημα, καθόσον οι ίδιοι με περισσό πολιτικό θράσος ανταπαντούν στις ενημερωτικές αναρτήσεις μου ''...ανακάλυψες την πυρίτιδα...". 
4) Να ενισχύσω την αποφασιστικότητα του Δ.Σ. να επιδιώξει συναντήσεις με τα πολιτικά κόμματα και τους βουλευτές του Νομού Χαλκιδικής (εκτός φυσικά της Χ.Α.) προκειμένου να δεσμευτούν δημόσια για τη δική τους αντίληψη απέναντί μας και στα προβλήματά μας αποδίδοντας λόγο αργότερα για τα πεπραγμένα τους εντός και εκτός Βουλής. 
Συνάδελφοι όσο δεν αντιλαμβανόμαστε τη δύναμη που έχει η επαγγελματική μας ομάδα, όσο δεν διεκδικούμε συγκρουόμενοι με τους πολιτικούς και κομματικούς φορείς που απαξιώνουν την αξιοπρέπειά μας, υποτασσόμενοι σε σκοπιμότητες και "θέσεις", η τύχη μας είναι προδιαγεγραμμένη. 

Πάμε λοιπόν στο Μέρος Β΄. Με ακριβή απομαγνητοφώνηση των τοποθετήσεων, σας παραθέτω τμήματα μόνο όσων καταπληκτικών λέγονται για εμάς. 
Στη δεύτερη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, 13 Μαρτίου 2013 (πρωινή συνεδρίαση), για το νομοσχέδιο "Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση" είχαν, κατά το σύνηθες, κληθεί εκπρόσωποι των "ενδιαφερόμενων" φορέων να τοποθετηθούν. 
Αξίζει να αναφέρουμε πως η ΔΟΕ δεν αποδέχθηκε την πρόσκληση, μετά από απόφαση του Δ.Σ. της, ενώ η ΟΛΜΕ εκπροσωπήθηκε, καθώς και αρκετές άλλες εκπαιδευτικές οργανώσεις, μεταξύ άλλων η ΟΙΕΛΕ και οι Σχολικοί Σύμβουλοι (συνολικά αντίθετοι οι σχολικοί σύμβουλοι παρακαλώ). Αναμενόμενα, οι περισσότεροι φορείς τοποθετήθηκαν κριτικά απέναντι στο σχέδιο νόμου, ασκώντας σοβαρή, παιδαγωγική, πολιτική και συνδικαλιστική επιχειρηματολογία, όχι όμως η ΔΟΕ που υπενθυμίζω δεν παρευρέθηκε στη συνεδρίαση αρνούμενη κάθε διαδικασία διαλόγου και φυσικά κριτικής κλπ κλπ.Μετά τους εκπροσώπους των φορέων, το λόγο έλαβαν οι ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΥ ΛΑΟΥ... Από τις πιο "απολαυστικές" φυσικά του ΝΕΟΥ Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Ν.Εύβοιας Σ.Κεδίκογλου, αλλά και η πιο αποκαλυπτική του Υφυπουργού Θ.Παπαθεοδώρου, υπενθυμίζω πως πρόκειται για εξωκοινοβουλευτικό Υφυπουργό, δηλαδή μή εκλεγμένο από το "λαό".

Κεδίκογλου Συμεών - ΠΑΣΟΚ Ν.Εύβοιας. Υπενθυμίζω το πολιτικό του motto στην ιστοσελίδα του "Νέο Ήθος".
"Πραγματικά ακούγοντας τις τοποθετήσεις των φορέων, ομολογώ ότι εξεπλάγην αρνητικά. Δεν περίμενα τόσο ξεκάθαρα να ακούσω απόψεις ότι είμαστε κατά της αξιολόγησης. Όταν εσείς οι ίδιοι αξιολογείτε καθημερινά τους μαθητές σας, όταν ο καθένας στην Ελληνική κοινωνία αξιολογείται ή τουλάχιστον θα έπρεπε να αξιολογείται, όταν σε όλη την Ευρώπη υπάρχει αξιολόγηση, πως μπορεί να έχουμε το θράσος να λέμε έτσι τόσο ανοικτά ότι δεν θέλουμε την αξιολόγηση, με διάφορες προφάσεις. Άκουσα τον εκπρόσωπο των σχολικών συμβούλων θα φέρει λέει ανταγωνισμό μεταξύ των σχολείων. Και τι το κακό υπάρχει σ' αυτό; Αλίμονο αν δεν υπάρχει ανταγωνισμός, άμιλλα, ευγενής άμιλλα μεταξύ των σχολείων. Αλλά θέλω να είμαι πιο σαφής, να κάνω μια ερώτηση προς τον εκπρόσωπο της ΟΛΜΕ. Αφού μας είπε τα περί μνημονίου, που εδώ δεν ρωτηθήκατε να μας πείτε το μανιφέστο αν είσαστε υπέρ ή κατά, εδώ ήρθατε για έναν συγκεκριμένο λόγο. (...) Και δεύτερον, επειδή διάβασα στον τύπο ότι έχει δοθεί εντολή και θέλω αυτό, ότι έχετε πάρει μια απόφαση, θέλω αν ισχύει να μας το επιβεβαιώσετε, στα σχολεία να αναρτηθούν πανό με συνθήματα για το μνημόνιο και ούτω καθεξής. Αυτό θεωρείτε, αν υπάρχει κάτι τέτοιο ότι είναι μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία και συνάδει με τους κανόνες που θα πρέπει να έχουμε σε ένα περιβάλλον για τη μάθηση;"


Παπαθεοδώρου Θεόδωρος - Υφυπουργός Παιδείας
''Η ρητορική περί απολύσεων ή η ρητορική περί τιμωρητικής αξιολόγησης δεν μπορεί να περιλαμβάνει, όπως κατανοούμε όλοι, τους αναπληρωτές. Με τον ίδιο τρόπο που δεν μπορεί να περιλαμβάνει τους συμβασιούχους. Δεν είναι απόλυση η μη ανανέωση μιας σύμβασης επειδή η δημοσιονομική κατάσταση μιας χώρας είναι τέτοια που δεν έχει συμβάσεις, με τις οποίες να μπορεί να προσλάβει. Αυτό δεν είναι απόλυση. Παραμένουμε όμως στη ρητορική των απολύσεων και θα φτάσω στην αξιολόγηση. Αυτή η ρητορική συνδυάζεται συνήθως με το συγκεκριμένο άρθρο 95 του νέου δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα. Εγώ δεν θα διαψεύσω απλώς, όπως το έκανα χθες ότι δεν υπάρχει καμία τέτοια σύνδεση, θα ήθελα να ρωτήσω και η ερώτηση είναι ρητορική το υπηρεσιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών εξαρτάται από το δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα; Δεν έχει δική του νομοθεσία; Δεν έχει ειδική νομοθεσία; Εξαρτάται από το δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα το καθεστώς το υπηρεσιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών; Δεν νομίζω. Και δεν νομίζω όχι ως υφυπουργός. Δεν νομίζω ως νομικός. Και όχι μόνο δεν νομίζω. Με βαθιά πεποίθηση λοιπόν ότι δεν συνδέονται τα δύο αυτά. Διότι τότε, αν είχαμε σύνδεση, δεν θα είχαμε όλες εκείνες τις ειδικές διατάξεις που προβλέπουν ειδικό καθεστώς για τους εκπαιδευτικούς. Και αυτό το ειδικό καθεστώς δεν συνδέεται με την αξιολόγηση. Το είπε ο κος Γκλαβάς αλλά αφήστε με να το εξειδικεύσω σε ένα πολύ σημαντικό και κομβικό σημείο του. Η αξιολόγηση έχει να κάνει με την εξέλιξη τη βαθμολογική, έχει να κάνει σύμφωνα με τον Ν.4024, και πάμε σ’ αυτό το οποίο είπατε προηγουμένως, αλλά έχουμε λύσει το θέμα ότι δεν υπάρχει αναφορά του άρθρου 95 του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα. Γιατί αν ήταν έτσι τα πράγματα, τότε δεν θα είχαμε το ειδικό καθεστώς της υπηρεσιακής κατάστασης του εκπαιδευτικού, δεν θα είχαμε την εξέλιξη την οποία έχουμε μέσω της αξιολόγησης, την οποία θέλετε να εμείνετε και να την πείτε τιμωρητική, από μόνη της δεν είναι τιμωρητική. Και δεν είναι τιμωρητική τουλάχιστον στο σχεδιασμό και την εφαρμογή την οποία κάνει το Υπουργείο Παιδείας. (κάνει λόγο για διαδικασία διαλόγου με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης για την «επανεξέταση των ποσοστόσεων», καθώς λειτουργούν ως αντικίνητρο για τους εκπαιδευτικούς).  Και στη Βουλή έχω δηλώσει και πρόσφατα σε συνέντευξη ότι δεν μπορεί να λειτουργεί ως αντικίνητρο το γεγονός ότι από τον έναν βαθμό στον άλλον περνάει πολύ μικρό ποσοστό στον τελικό βαθμό εκπαιδευτικών. Άρα, η απάντηση είναι ότι ναι, δεν είναι νόμος του Υπουργείου Παιδείας, είναι νόμος του Διοικητικής Μεταρρύθμισης, βρισκόμαστε σε διάλογο με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης ακριβώς για να έχουμε τη δυνατότητα να επανεξετάσουμε το ζήτημα. Όταν λάβατε τη συγκεκριμένη επιστολή βεβαίως τη λάβατε διότι το ζήτημα της αξιολόγησης εξαρτάται από τον 4024 και το γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά όλοι αυτό''. 

Είναι αλήθεια πως από τα δύο μέρη των αναρτήσεων δεν παρουσίασα τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ και ιδιαίτερα της καλύτερης τοποθέτησης, κατ' εμέ ως προς την ακρίβεια των αντεπιχειρημάτων, του Βουλευτή Α΄ Θεσ/νίκης Κουράκη Αν. Αστειευόμενος θα καλούσα παράταξη που δραστηριοποιείται "εποχικά" από Οκτώβρη σε Οκτώβρη, να παρουσιάσει τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, μιας και δεν έχει αρνηθεί ουσιαστικά την πολιτική συγγένεια με τον κομματικό χώρο. Στο ίδιο επίπεδο αποφεύγω να παρουσιάζω, μεροληπτώντας φυσικά, θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς οι "επιφανείς" συνάδελφοι συνδικαλιστές επιχαίρουν από τέτοια γεγονότα, παρά τη ρητή μου δήλωση προσωπικά στους ιδίους πως δεν ανήκα ΠΟΤΕ σ' αυτό το χώρο.

Επί σοβαρού όμως, στο Μέρος Γ΄ και τελευταίο θα παρουσιάσω την τοποθέτηση του Αν.Κουράκη, θεωρώντας πως στη συνεδρίαση της 13/3/2013 είχαμε εκπροσώπηση όχι από το δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό μας φορέα, αλλά από έναν βουλευτή...Το νομοσχέδιο για την ιστορία πέρασε από την Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, καθώς και από την ολομέλεια και απ' όσο γνωρίζω αποτελεί πλέον επίσημο νόμο του κράτους. 

Παρ' ότι η ψήφιση του νόμου, του ιδρυτικού δηλαδή πλαισίου για την αρχή εποπτείας της αξιολόγησης αποτελεί γεγονός, μόλις προχθές, στο τελευταίο Δ.Σ. ακούστηκε και πάλι η φαντασιόπληκτη αντίληψη μεγαλο-συνδικαλιστή πως δεν θα ψηφιστεί όμως το Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση, καθώς το Υπουργείο δείχνει να το "ξανασκέφτεται". Αλλά για το τελευταίο Δ.Σ. έχουμε να πούμε ΠΟΛΛΑ και μάλλον πρέπει να το κάνουμε ΔΗΜΟΣΙΩΣ. Καλή εβδομάδα σε όλους. 

Ουδατζής Νίκος
ΠΕ60 Νηπιαγωγών
2ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Ν.Μαρμαρά

 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου