Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013

ΕΝΑΣ ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΛΗΘΕΙΑ

Ο ΜΥΘΟΣ
Σε ένα σχολικό συγκρότημα όμορου νoμού, λίγο καιρό πριν όπως πληροφορήθηκα, η ένταση μεταξύ Δ/ντή και συλλόγου διδασκόντων κορυφώθηκε επικίνδυνα, όταν διαπίστωσε την ανεπάρκεια και την ανασφάλειά του, προσωπική και επιστημονική. Αλλά ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ο Δ/ντής αισθανόταν περίπου ως μικρός φεουδάρχης στον μικρόκοσμό του, αφού κατάφερνε για καιρό να κρατάει τους εργάτες του σιωπηρούς, άλλοτε με μικρές πράξεις ευγένειας και άλλοτε, όταν χρειαζόταν, με επίδειξη ''δύναμης'' που απέρρεε από την μυθική του εξουσία που η υπηρεσία του είχε εμπιστευθεί. 
Η συνταξιοδότηση δεν απείχε πλέον ιδιαίτερα, ιδιαίτερα αφότου η προσωπική του διάθεση για επικαιροποίηση της παιδαγωγικής του κατάρτισης είχε πάψει από καιρό. Σε ένα επάγγελμα που οι νεωτερισμοί ανανεώνουν και δίνουν προοπτική, αυτός ήδη βρισκόταν σε προσυνταξιοδοτική νιρβάνα. Είχε την ατυχία να του ''στείλουν'' τον Σεπτέμβριο, έτσι έκρινε την τοποθέτηση νέων συναδέλφων στο σχολείο του, δύο νέους ανθρώπους, με υψηλά κεκτημένα μορφωτικά προσόντα και διάθεση προσφοράς στο σχολείο, στους συναδέλφους και φυσικά στα παιδιά. Οι δύο αυτοί συνάδελφοι, με τη ζωντάνια του νέου (πνεύματος) και της έλλειψης μεγάλης σχολικής εμπειρίας, έθεταν προτάσεις, διεκδικούσαν αυθυπαρξία παιδαγωγική και επιστημονική, γενικά έσπρωχναν την πέτρα που είχε χορταριάσει. Ήταν ωραίοι ως νέοι και κυρίως ως γενναίοι!
Ο Δ/ντής τους παρατηρούσε με αμηχανία να ρητορεύουν, να αναζητούν, να σκαλίζουν, να μαθαίνουν και κυρίως να σχεδιάζουν. Η ήσυχη γαλήνη του σχολικού συγκροτήματος είχε διαταραχθεί είναι αλήθεια από τον Σεπτέμβριο, αλλά ο Δ/ντής το είχε ξαναζήσει το σενάριο και παλιότερα. Και τότε, άλλοτε με πράξεις ευγένειας και άλλοτε με επιδείξεις διοικητικής ''αυθεντίας'' έθετε τους όρους του και κατάφερνε να οδηγεί το χρόνο σε στάση. 
Οι δύο όμως νέοι (στο πνεύμα) συνάδελφοι προφανώς δεν ήταν σαν τους άλλους. Δεν σκόπευαν να ''προσκυνήσουν'' αφέντες. Με το ένα με το άλλο η στάση αμηχανίας και υπομονής του Δ/ντή εξαντλήθηκε όταν οι δύο νέοι συνάδελφοι έθεσαν ξεκάθαρα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ και απαίτησαν την εφαρμογή του παιδαγωγικού πλαισίου σε μια σειρά ζητήματα ως έσχατο μέσο διεκδίκησης του ΑΥΤΟΝΟΗΤΟΥ. Προτού συγκρουστεί, προσπάθησε, κατά το γνωστό του μοτίβο, να καθησυχάσει και να ''ελέγξει'' τις αντιδράσεις των δύο ''αντιφρονούντων'' (έτσι τους έβλεπε) και αργότερα να ακολουθεί μια παρελκυστική πολιτική μετάθεσης αποφάσεων και πρωτοβουλιών. Μάταιος κόπος, η σύγκρουση έφτασε. 
Με αστεία αφορμή, αντίστοιχη του γιατί ''ο ήλιος σήμερα δεν βγήκε στις 07:15 το πρωί όπως με διαβεβαιώσατε χθες'' έγινε χαμός. Οι μεν κατηγορούσαν τον δε για ''ανικανότητα'', για ''ανευθυνότητα'', για ''αμετροέπεια'' και ''κατάλυση κάθε έννοιας παιδαγωγικού πλαισίου''. Έφτασαν μάλιστα να του προσάψουν ΣΑΦΗ παραβίαση του μισού δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα και μάλλον είχαν δίκιο. Το καλύτερο όλων ήταν πως οι δύο συνάδελφοι γνώριζαν καλά τους νόμους και το πλαίσιο, καλύτερα από τον Δ/ντή τους. ΌΜΩΣ...
Ο Δ/ντής κρατούσε άσσο στο μανίκι του! Τους είχε επιτρέψει να καπνίζουν σε χώρο του σχολείου! Ήταν από τις μικρές πράξεις ευγένειας και συναδελφικότητας που κράταγε για παν ενδεχόμενο! Φοβούμενος πως οι δύο ''ταραξίες'' μπορεί και να τον ξετίναζαν για ΣΑΦΕΙΣ παραβάσεις καθήκοντος, προσβολή προσωπικότητας, επιλεκτική διοικητική λειτουργία, επιλεκτική δυσμενή μεταχείριση εργαζόμενων βασιζόμενη στη συνδικαλιστική τους δράση κλπ. πίστεψε πως είχε το απόλυτο όπλο! ΑΝΑΦΟΡΑ στην ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΑΡΧΗ για το κάπνισμα! Δεν είχε και κάτι άλλο εναντίον τους εξάλλου. Ακόμα και εκεί πενία επιχειρημάτων και κατηγοριών! Γνώριζε καλά επίσης πως η ΕΔΕ οδηγεί σε διαθεσιμότητα και πιθανώς σε αργία! Επιτέλους η πολιτική ηγεσία του είχε λύσει τα χέρια για να εξυγιάνει το χώρο της εκπαίδευσης! Είχε το απόλυτο όπλο!

Η ΑΛΗΘΕΙΑ
Διάβασα σε ένα βιβλίο πρόσφατα την έκφραση ''θα αναρωτηθείς τι απ' όλα αυτά που θα διαβάσεις είναι αλήθεια. Αναρωτήσου καλύτερα πόσα αγνοείς''. Συνάδελφοι, η αξιολόγηση είναι προ των πυλών. Δυστυχώς, δίχως μοιρολατρική διάθεση, δεν έχουμε καταφέρει να οχυρωθούμε. Μοιάζουμε με πρόβατα που κατά μονάδα ψάχνουν να διασωθούν από τους λύκους. Τους λύκους που επιθυμούν να ''ξεκαθαρίσουν παλιούς και νέους λογαριασμούς'' εφαρμόζοντας τη λυτρωτική γι' αυτούς αξιολόγηση στους υφιστάμενούς τους, τους λύκους που θέλουν έξοδο εκπαιδευτικών από το δημόσιο για δημοσιονομικούς λόγους, τους λύκους που θέλουν αίμα στην κοινωνική αρένα. Ο ''μύθος'' δεν απέχει από όσα θα δούμε να διαδραματίζονται στην επαγγελματική και προσωπική μας υπόσταση. Πάντα θα βρίσκονται μικρά ''ανθρωπάκια'' έτοιμα να μεταμορφωθούν σε λύκους που η λογική τους συμπυκνώνεται στην έκφραση ''ο θάνατός σου η ζωή μου''. Είναι αυτοί που στο διακύβευμα της δουλίτσας τους, με 800 και 900 ευρώ (εξάλλου πού θα έβρισκαν και περισσότερα), θα μετατραπούν σε ΓΕΝΙΤΣΑΡΟΥΣ της εξουσίας που θα προφασιστούν οτιδήποτε για να σώσουν το τομάρι τους! 
Προσωπικά δηλώνω έτοιμος ως το τέλος. Έτοιμος να ξεμπροστιάσω κάθε εκκολαπτόμενο ΓΕΝΙΤΣΑΡΟ. Εσύ συνάδελφε;

Καληνύχτα συνάδελφοι
Ουδατζής Νίκος
ΠΕ60 Νηπιαγωγός
2ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Ν.Μαρμαρά

1 σχόλιο:

  1. Τώρα εμένα γιατί μου φαίνεται αληθινή ιστορία ο "μύθος";;; Συμφωνώ πως κακοί συνάδελφοι θα μετατραπούν σε λύκους απέναντι σε όλους μας. Συνέχισε ανεξάρτητε βοηθάς να ξυπνούν συνειδήσεις.
    Στέλιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή