Κυριακή, 24 Μαρτίου 2013

Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ - ΜΕΡΟΣ Α΄

Με αφορμή την κατάθεση του σχεδίου νόμου από το Υπουργείο Παιδείας με θέμα "Αρχή διασφάλισης της ποιότητας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση'', δηλαδή, το πρώτο νομοθετικό στάδιο για την αξιολόγηση, ας δούμε μαζί την αντίληψη των Βουλευτών μας για τους εκπαιδευτικούς και το έργο τους. Πρόκειται για το Μέρος Α΄, καθώς ίσως απαιτηθούν τρεις ή τέσσερις αναρτήσεις μετά από παρακολούθηση μαγνητοσκοπημένων συνεδριάσεων 10 και πλέον ωρών. Όσα καταπληκτικά διαβάσετε παρακάτω, αποτελούν επιλογή, από τον υπογράφοντα, τμημάτων από τις τοποθετήσεις ορισμένων βουλευτών, αλλά είναι ταυτόχρονα και τα πλέον σημαντικά εξ όσων ειπώθηκαν. 

Αξίζει να σημειώσω πως πρόκειται για αυστηρή και ακριβή απομαγνητοφώνηση των ομιλιών τους, δίχως προσθήκη ή αφαίρεση ούτε καν μιας λέξης! Για λόγους οικονομίας και έχοντας πλέον διαμορφώσει μια συνολική αντίληψη σε πολλαπλά επίπεδα για την αντιμετώπιση του κλάδου, τις εκπαιδευτικές θέσεις των κομμάτων και των εκπροσώπων τους στο ζήτημα της αξιολόγησης, αναρτώ τα πλέον σημαντικά. Επίσης, για να ευλογούμε και τα γένια μας, όσα ειπώθηκαν στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το σχέδιο νόμου, δεν έχουν δει το φως της δημοσιότητας ακόμα! Κατά συνέπεια, κατ' αποκλειστικότητα...Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ...
Μικρές δικές μου παρεμβολές θα διακρίνονται εντός των κειμένων με παρενθέσεις και πλάγια γραφή, καθώς πρέπει να διαφωτίζουμε ορισμένα σημεία. Τα αυτούσια κείμενα των εκπροσώπων μας, θα διακρίνονται με υπογράμμιση και έντονα.

Πρώτη ημέρα συνεδριάσεων 12 Μαρτίου 2013. Γίνεται ανάγνωση της αιτιολογικής έκθεσης, εύκολα την βρίσκει κανείς οπουδήποτε και πάμε στις τοποθετήσεις των κομμάτων, μέσω των εκπροσώπων. 

Κεδίκογλου Συμεών ΠΑΣΟΚ, Νομός Ευβοίας.
(Προσοχή δεν είναι ο γνωστός Κεδίκογλου της Νέας Δημοκρατίας. Παρ' ότι διαβάζοντας το τμήμα της τοποθέτησής του, εύκολα θα αναγνωρίσετε μια σαφή νεοφιλελευθερίζουσα πολιτική και κοινωνική αντίληψη. Τέλος, ο γιατρός και πλέον βουλευτής κος Κεδίκογλου Συμεών, στην ιστοσελίδα του έχει κεντρικό motto του την έκφραση "ΝΕΟ ΗΘΟΣ". Θαυμάστε...)
''Το νομοσχέδιο παραλείπει το πιο σημαντικό. Πώς θα τιμωρούνται οι αρνητικά αξιολογούμενοι, αλλά και πως θα επιβραβεύονται οι θετικά αξιολογούμενοι, Για παράδειγμα κάποια σχολεία που χρηματοδοτούνται ήδη από το ΕΣΠΑ μέχρι το 2016 αν αξιολογηθούν θετικά θα παραταθεί η παραμονή στο ΕΣΠΑ μέχρι το 2020 όπως ήδη κάποιοι ζητούν από την κυβέρνηση (...) Ξέρουμε ότι υπάρχει κι ένα θέμα με τη σύνδεση μισθού με το βαθμολόγιο που έγινε με το Ν.4024. Εκεί είχαμε μια εξαίρεση για τους εκπαιδευτικούς και μένει με το Π.Δ. (εννοεί το κείμενο διαβούλευσης που γνωρίζουμε, όταν πλέον θα λάβει τη μορφή Προεδρικού Διατάγματος) να δούμε πως θα γίνει γιατί πραγματικά υπάρχει μια ιδιαιτερότητα στο εκπαιδευτικό έργο και δεν μπορεί η αξιολόγηση να γίνεται όπως γίνεται στους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους. Όμως, προσωπική μου γνώμη είναι ότι, κάποια στιγμή θα πρέπει να προχωρήσουμε σε μια διαδικασία που για κάποιους ακατάλληλους εκπαιδευτικούς, αφού πράγματι στην αρχή προσπαθήσουμε να τους επιμορφώσουμε και δούμε ότι αυτό δεν έχει κάποιο αποτέλεσμα, όταν κάποιος κριθεί δύο φορές ακατάλληλος, όπως ειπώθηκε, να προχωρήσουμε πραγματικά στην απόλυση. Ας βάλουμε δηλαδή ένα ελάχιστο ποσοστό κάθε χρόνο, 1%, 2%, να έχουμε απολύσεις ακατάλληλων δημοσίων υπαλλήλων, να ανανεώνεται με το νέο προσωπικό που θα μπαίνει, ώστε σιγά σιγά η αξιολόγηση να έχει κάποιο αποτέλεσμα''.

Άρα τι λέει ο νέος (40 ετών) επιστήμονας (Ιατρός) και βουλευτής του, προσέξτε, Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος; Λέει, πως πρέπει να τιμωρηθούν οι άχρηστοι εκπαιδευτικοί με απόλυση και μάλιστα να θεσπίσουμε ένα ΕΛΑΧΙΣΤΟ ποσοστό υποχρεωτικών απολύσεων ετησίως για να ανανεώνεται κιόλας το προσωπικό. Καλό; Ο συγκεκριμένος είναι αλήθεια πως είπε ΠΟΛΛΑ και ΚΑΛΑ. Είναι αυτό που γράφει εξάλλου στο site του "ΝΕΟ ΗΘΟΣ". Σοσιαλιστικότατη επίσης η εκπαιδευτική του πολιτική πρόσληψη, ερμηνεία και φυσικά πρόταση. 

Και συνεχίζουμε στην ίδια ημέρα, 12 Μαρτίου 2013 με μια πραγματικά σοβαρή τοποθέτηση της κας Ξουλίδου Σταυρούλας, των Ανεξάρτητων Ελλήνων στη Β΄ Θεσσαλονίκης, ως ειδικής αγορήτριας που φέρνει στη συζήτηση το θέμα της παραγράφου 9γγ του σχεδίου νόμου, σύμφωνα με το οποίο ''Στα γενικά κριτήρια αξιολόγησης περιλαμβάνονται, ιδίως, τα εξής: αα)..., ββ)..., γγ) η ποιότητα και αποτελεσματικότητα του διδακτικού και γενικότερα του εκπαιδευτικού έργου, όπως τεκμηριώνεται ιδίως από την αξιολόγηση από τους μαθητές και τα πρόσωπα που ασκούν τη γονική τους μέριμνα...

''Το πιο σοβαρό όμως είναι τα κριτήρια αξιολόγησης, όπως καθορίζονται από το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου. Πρώτον, τα μαθησιακά αποτελέσματα. Δηλαδή, οι επιδόσεις των μαθητών που όχι τυχαία μπαίνουν στο πρώτο κριτήριο. Δεύτερον, η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα του διδακτικού και γενικότερα του εκπαιδευτικού έργου, όπως τεκμηριώνεται ιδίως από την αξιολόγηση από τους μαθητές και τα πρόσωπα που ασκούν τη γονική τους μέριμνα. Η λέξη τεκμηρίωση έχει σημασία. Τεκμηρίωση χωρίς γραπτά ντοκουμέντα, φόρμες, ερωτηματολόγια δεν υφίσταται. Δηλαδή, όποιος δεν συμπαθεί έναν εκπαιδευτικό θα μπορεί να τον αξιολογήσει αρνητικά. (...) Η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου δεν τεκμηριώνεται από την αξιολόγηση από μαθητές και γονείς παρά μόνο από γνώστες του αντικειμένου και πάλι παρακινδυνευμένα. Ποιούς γονείς και ποιούς μαθητές έχετε υπόψη σας; Τα άτομα που δεν γνωρίζουν τα αναλυτικά προγράμματα; Την επιστήμη της παιδαγωγικής, τη διδακτική μεθοδολογία, την παιδαγωγική ψυχολογία, την κοινωνιολογία, τη φιλοσοφία της παιδείας;"

Και συνεχίζουμε την ίδια μέρα, με περισσότερο αποκαλυπτικές αναπαραστάεις των βουλευτών μας για τους εκπαιδευτικούς. 

Ρεπούση Μαρία, Ειδική Αγορήτρια Δημοκρατικής Αριστεράς, Α΄ Πειραιά:
''Στη Δημοκρατική Αριστερά θεωρούμε ότι το παρόν σχέδιο νόμου εντάσσεται στις καλές νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης. Αξιολόγηση δεν υπήρχε, περάσαμε από ένα σύστημα αυταρχισμού πριν τη μεταπολίτευση, σε ένα σύστημα πλήρους απουσίας της αξιολόγησης, σε διάφορες εκδοχές που αυτή παίρνει μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα, γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί ακατάλληλοι να μπουν στην τάξη και αυτοί στοιβάζονται σε σχολεία δημιουργώντας πάρα πολλά προβλήματα και στους συναδέλφους τους και συνολικά στο σχολείο".

Γεωργιάδης Άδωνις - Σπυρίδων, Νέα Δημοκρατία, Β΄ Αθήνας:
''Συνεχώς ακούω διάφορα πολιτικά κόμματα, όλα να λένε ότι επί της αρχής θέλουν να υπάρχει αξιολόγηση, αλλά όλα της αντιπολίτευσης, όποτε συμβαίνει κίνηση για να γίνει αυτή η αξιολόγηση πράξη και να πάρει σάρκα και οστά, βρίσκουν διάφορες προφάσεις κύριε Κουράκη για να αμφισβητήσουν την αξιολόγηση. Δεν σας αρέσει το ένα, δεν σας αρέσει το άλλο, δεν σας αρέσει το τρίτο, δεν σας αρέσει το τέταρτο, στην πραγματικότητα ανήκετε στην κατηγορία όποιος δεν θέλει να ζυμώσει, σαράντα μέρες κοσκινίζει. Φέρτε μας τη δική σας πρόταση για αξιολόγηση να δούμε αν όντως θέλετε να υπάρξει αξιολόγηση. Και αφού λοιπόν τους πιέζεις για την πρόταση, αρχίζουν ναι η αξιολόγηση δεν είναι το πρώτο, γιατί δεν υπάρχει χρηματοδότηση και δεν έχουμε πετρέλαιο και δεν έρχονται καθηγητές...τρίχες δηλαδή. Τρίχες. Ή θέλουμε να υπάρχει αξιολόγηση και πιστεύουμε ότι βασικό συστατικό στοιχείο των σχολικών μονάδων είναι η υψηλή ποιότητα των εκπαιδευτικών και η υψηλή τους εκπαιδευτική δυνατότητα ή θεωρούμε σημαντικό το πετρέλαιο θέρμανσης σε ένα σχολείο από τον καθηγητή. Αυτά είναι τρίχες. Άρα, επί της ουσίας δεν μπορεί να διαφωνήσει κανένας λογικός άνθρωπος''

Καταπληκτικά; ''Τρίχες'', ''σημαντικότερη η αξιολόγηση από το πετρέλαιο θέρμανσης'' και άλλα τινά. Και συνεχίζουμε...

Κουντουρά Έλενα, Ανεξάρτητοι Έλληνες, Α΄ Αθηνών:
''Υπάρχουν πολύ σοβαρά θέματα ανεπάρκειας διδακτικής, όπως και ο τρόπος διδασκαλίας πάρα πολλών εκπαιδευτικών οι οποίοι δυστυχώς δεν είναι άξιοι, αν θέλετε, να βρίσκονται στις αίθουσες τις διδακτικές. Πολλές φορές έχουν καταγγελθεί άνθρωποι οι οποίοι έχουν ψυχολογικά προβλήματα, βρίσκονται κάτω από θεραπεία, χωρίς να θέλω να τους μειώσω αυτούς τους ανθρώπους και χρήζουν θεραπείας, αλλά δεν θα πρέπει να βρίσκονται μέσα στις διδακτικές αίθουσες''

Σύμφωνα με το βιογραφικό της (όπως μοιράζεται με τους πολίτες στο site της) η Κα Κουντουρά έχει σπουδάσει στο ΤΕΦΑΑ του Παν/μίου Αθηνών και κατά το χρονικό διάστημα 1984-1996 είχε ''διεθνή καριέρα στη βιομηχανία της μόδας''.

Και πάμε στην καλύτερη τοποθέτηση της ημέρας...
Κυρίτσης Γεώργιος, Δημοκρατική Αριστερά, Ν.Τρικάλων:
''Το να συζητάμε αν πρέπει να αξιολογηθούν και τι θα γίνει μετά την αξιολόγηση, έχω μείνει άναυδος. Τι θα γίνει μετά; Αν κάποιος δεν κάνει γι' αυτήν τη δουλειά, δεν σημαίνει κατ' αρχήν ότι δεν είναι μορφωμένος. Υπάρχουν άνθρωποι με πτυχία, με διδακτορικά, δεν έχουν ικανότητα ας πούμε να διδάξουν. Η διδασκαλία είναι μια άλλη ιστορία. Και επειδή ξέρουμε πολύ καλά τι συμβαίνει στα σχολεία και επειδή ξέρουμε πολύ καλά τι έχει γίνει και με ανθρώπους που είναι όχι μόνο ανίκανοι, με προβλήματα και, και, και, η αξιολόγηση είναι απαραίτητη σε όλους τους τομείς. Και σε όλους τους τομείς του δημοσίου. (...) Εγώ σε όλη μου τη ζωή, κάθε βράδυ κάποιοι έλεγαν αυτός δεν είναι καλός, αυτός είναι για σφαλιάρες, δεν είχα τον άλλο χρόνο δουλειά ή είχα δουλειά. Δεν καταλαβαίνω τί σημαίνει κάποιος να γίνεται δάσκαλος, δεν βαριέσαι διδάσκει δεν διδάσκει εμείς τον κρατάμε. (...) Εγώ τελείωσα Γυμνάσιο σε επαρχία, όλοι οι συμμαθητές μου ήταν από τους πρώτους, μπήκαν στο Παν/μιο. Δεν είναι γεωγραφικό, να είναι στα Βόρεια Προάστια ή στα Νότια. Σημασία έχει ποιό είναι το σύστημα. Πώς διδάσκουν;''

Ο εξαίρετος ηθοποιός και βουλευτής σήμερα, προφανώς δεν γνωρίζει από κοινωνιολογία της εκπαίδευσης, από τη θεωρία του B.Bernstein, τις μελέτες των P.Bourdieu και J.Cl.Passeron και ίσως δεν είναι και υποχρεωμένος. Ωστόσο, ΟΦΕΙΛΕΙ να ρωτά, να επιλέγει συνεργάτες που να γνωρίζουν ή να απέχει από διαδικασίες που δεν μπορεί να επιχειρηματολογήσει, παρά μόνο μέσω του προσωπικού του βιώματος. 

To be continued...με περισσότερο, πιστέψτε με, απολαυστικές τοποθετήσεις των εκπροσώπων μας. Και μην αναρωτιέστε. Για εμάς μιλάνε, για τους εκπαιδευτικούς. 

Καλή παρέλαση αύριο!

Ουδατζής Νίκος
ΠΕ60 Νηπιαγωγός
2ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Ν.Μαρμαρά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου